15. February 2021
13. veebruaril esmakordselt täielikult veebi vahendusel toimunud aasta suurima õpilasfirmade laada tooted olid eriti uudsete lahendustega. Suurima käibe saavutas koduõppest inspiratsiooni saanud õpilasfirma Voods, mis toodab multifunktsionaalseid voodilaudu.
Õpilasfirmade programmi juhtiva Junior Achievement Eesti tegevjuht Kersti Loor sõnas, et esimene täielikult virtuaalne laat läks üldiselt edukalt ning paljud õpilasfirmad olid nende laadabokse videosilla vahendusel külastanud klientide hulgast isegi üllatunud. “Populaarseimatel ettevõtetel käis laada jooksul enam kui 30 huvilist nendega juttu ajamas ja toodete kohta uurimas. See on väga hea tulemus, kuigi traditsioonilise laada kogemusele jääb see ikkagi alla,” märkis Loor ning lisas, et õpilasfirmasid koondav e-pood jääb avatuks ning õpilasfirmad ootavad kõiki huvilisi.
Täpsemat müügistatistikat ja külastajate numbreid alles kogutakse, kuid erinevate žüriide lemmikud selgusid juba laada veebiülekande jooksul. Eriti jäi hindajatele silma, et koduõppe olukorras on õpilaste tooted muutunud isegi tehniliselt keerulisemaks, mida kajastavad ka laada müügitulemused. “Kui tavapärasel laadal on ringi käies hea õpilastelt osta erinevaid söödavaid tooteid, siis veebi vahendusel nii lihtsalt maitsmiseks asju ju ei osta. Seega oli selliste toodete käive madalam ja üleüldse on sellel aastal n-ö kohapeal söömiseks mõeldud toodetega õpilasfirmasid vähem. Õpilasfirmad on sellel õppeaastal väga uuenduslikud ja tooted nutikad,” lausus Loor. Tutvu ka õpilaste tegevusi hinnanud züriiga.
Virtuaallaada suurima käibega õpilasfirmaks osutus õpilasfirma Voods Vanalinna Hariduskolleegiumist, mille toode on otseselt inspireeritud koduõppe olukorrast. Nimelt toodab Voods voodis, diivanil või laua taga kasutamiseks mõeldud multifunktsionaalset voodilauda. Kokkupandaval laual on tahvelarvuti tugi, augud juhtmete jaoks, joogitopsi hoidja ning tänapäevastele õpilasfirmadele kohaselt on see täielikult toodetud mööblifirmade puidujääkidest.
ÕF Voods sai Start-up Estonia poolt ka innovatsioonipreemia ning sama auhinnaga märgiti laadal ära Transferewise’i poolt ÕF Ultralink Tartu Jaan Poska Gümnaasiumist, kes toodab UV-valgusega baktereid hävitavaid ukselinke ning Ajujahi poolt ÕF Fivo Tabasalu Ühisgümnaasiumist, kes toodab kompaktseid Šveitsi taskunoa põhimõttel töötavaid võtmehoidjaid.
Teiste auhindade seas jagati välja ka näiteks Negavati eripreemia, mille pälvis ÕF Konnekt, mis pakub platvormi teenuskaartide mobiilis kasutamiseks; Tele2 eripreemia laste ja noorte tervise edendamise eest sai ÕF Brave Kohila Gümnaasiumist, kes pakib vaimse tervise eneseabi loenguid; sotsiaalmeedia kuningaks tituleeriti ÕF kontekst, mis toodab humoorikate sõnumitega kondoome; Meisterliku reklaami preemia Turundajate Liidu poolt jagati õlakotte, mütse ja patsikumme kõige osavamalt reklaaminud ÕF A.R.M-ile Kadrioru Saksa Gümnaasiumist.
Kokku osales laadal ligi 240 õpilasfirmat, millest tervelt 31 olid minifirmad ehk 7.-9. klasside õpilaste ettevõtted. Laada otseülekande jooksul tutvustati vaatajatele põnevaid õpilasfirmasid, nende tooteid ja teenuseid, stuudios rääkisid vilistlased oma lugusid nii õpilasfirmade aegadest kui praegusest tegevusest. Vaata ka galeriid, mis toimus laadashow ajal stuudios. Soodustingimustel aitas ostetud tooteid kohale toimetada DPD Eesti.
Õpilasfirmade tooteid saab jätkuvalt osta õpilasfirmade e-poest.