27. February 2019
9. veebruaril Kristiine ja Rocca al Mare keskustes peetud suurt üle-eestilist õpilasfirmade laata külastasid tuhanded huvilised ning ekspertidest ja ettevõtjatest koosnenud žürii premeeris ka laada parimaid ning leidlikemaid noori.
Kahe kaubanduskeskuse peale jagunenud 278 õpilas- ja minifirma toodete ja teenustega käis tutvumas tuhandeid ostlejaid ning JA Eesti direktor Kersti Loori sõnul olid paljud kohale tulnud inimesed vägagi üllatunud, et õpilasfirmade toodete kvaliteet ja tase on niivõrd kõrge. „Ka žürii märkis, et kuigi aastate jooksul võivad paljud tooted olla sarnased või isegi korduda, siis tase nii esitlustes, disainis ning üleüldises lõpplahenduses tõuseb pidevalt ja ei jää üldsegi alla päris toimivatele ettevõtetele,“ selgitas Loor.
„Eriti tore on näha seda, kuidas tase on tõusnud minifirmade osas ning üha rohkem kerkivad esile õpilasfirmad, mis ei tule ainult suuremate linnade koolidest.“
„Üheks läbivaks märksõnaks paljude toodet puhul oli seekord keskkonnasäästlikkus ning roheline mõtteviis ja paljudele žüriiliikmetele oli positiivseks üllatuseks ka näha kui leidlike lahendustega õpilased sellele temaatikale lähenenud olid,“ lisas Loor.
Ettevõtjatest ja ekspertidest koosnev žürii valis mõlemas kaubanduskeskuses välja ka laada parimad õpilasfirmad erinevates kategooriates nagu näiteks kõige innovaatilisem, parima müügistrateegiaga, ilusaima kujundusega jne.
Kristiine keskuses oli parimaks tooteks Võrtsjärve pilliroost valmistatud joogikõrred ÖF Imelõõr poolt (Põlva Gümnaasium), teenuseks garderoobiteenuse pakkuja ÖF NagiTagi (Viimsi Gümnaasium) ning innovaatilisimaks termokotte valmistav ÖF C-Bag (Hugo Treffneri Gümnaasium).
Rocca al Mares osutus parimaks tooteks pulga otsas olevaid kohukesi tootev ÖF Glaze (Tallinna 21. Kool), teenuseks ansamblina äri tegev ÖF Buffer (Tallinna 21. Kool) ning innovaatilisimaks ÖF Saddlehat, mis valmistab jalgrataste sadulakatteid.
Parima müügistrateegiaga paistis Kristiine keskuses silma ÕF Boba (Vanalinna Hariduskolleegium), kelle bubble tea müügiboksi juures oli pidev järjekord. Nende müügikäive oli samuti Kristiine keskuse kõrgeim. Rocca al Mares sai müügistrateegia preemia ÕF Võix (Võru Gümnaasium), kes pakkus võipulki, mis kergendavad või määrimist leivale, suurima käibe tegi ÕF Glaze pulga otsas kohukestega (Tallina 21. Kool).
Silmapaistvaim väliskülaline oli laadal Gruusia õpilasfirma MANTE’S Foot, kelle tõi laadale JA Eesti Välisministeeriumi Arengukoostöö projekti rahastusel koos veel kahe õpilasfirmaga Gruusiast. MANTE’S Foot maalib ketsidele kauneid pilte, muutes need nii isikupäraseks.
Kokku osales laadal 278 õpilas- ja minifirmat ning nende hulgas ka ettevõtted Gruusiast, Soomest ning Suurbritanniast. Hinnanguliselt ulatus kogu laada kogukäive 17 000 euroni. Aasta parim Eesti õpilasfirma selgub maikuus toimuval õpilasfirmade võistlusel.