27. June 2013
Intervjuu.eu on hea abimees ettevõtjale, turundajale ja oma äri alustajale. See on äri e-õppe veebikeskkond, kus edukad juhid, investorid ja koolitajad jagavad videointervjuude vahendusel oma edukogemusi ja parimaid äripraktikaid teistele ettevõtjatele.
Projekt sai alguse isiklikust vajadusest nagu enamus häid algatusi:) ja kuna sellise väga kindla fookusega äri e-õppekeskkonda ei olnud veel loodud, siis otsustasime selle asja korralikult käsile võtta ja ise ära teha.
Üks õige investor küsiks siinkohal kohe kõige tähtsama küsimuse, et: "Mis probleemi teie veebileht lahendab?" Vastust on lühike: "Hoiame kõvasti kokku ettevõtjate aega ja raha uute äritarkuste omandamisel, toome teiste juhtide edu valemid otse sinu arvuti ekraanile, TASUTA!" Kõlab päris hea väärtuspakkumisena, kas pole? Kes siis ei tahaks teada, et mida mu konkurent teeb teisiti, et tal nii hästi läheb.
Jah, aega on alati vähe, igale äriseminarile joosta ei jõua ja lisaks on need suhteliselt kallid ka. Äriraamatute lugemine on samuti suurt ajaressurssi nõudev tegevus. Siin tulebki appi intervjuu.eu äri e-õppekeskkond, mis pakub pidevalt ajas uuenevat väärt sisu. Saad seda tarbida just sulle sobival ajal ja kohas ning keegi ei küsi piletiraha ka.
Alguses oli meil mõte, et teeme lihtsalt tavalised korralikud videod, kuid siis, teema arenedes tegime juurde ka interaktiivsed PDF sisuslaidid. Kirjutasime lahti kõik tähtsamad mõtted, mis igas videos räägiti ja panime neile külge klikitavad ajakoodid. Vaataja jaoks tähendab see seda, et nüüd on võimalik video sees teemade kaupa liikuda ja leida vaid ühe klikiga sind huvitav osa. Selline lahendus teeb õppimise eriti mugavaks ja kiireks. Lisaks on võimalik alla laadida ka ainult audiofaile, et kuulata neid hiljem seal kus tead, et internetiga võib probleeme olla (näiteks viibides välismaal).

Intervjuu.eu keskkonda saab kasutada kõikidel seadmetel. Kuulad ja vaatad seal kus ise tahad ja endale sobivas rütmis. Tööl, kodus, autos. Võid kasutada selleks arvutit, tahvlit või mobiili.
Kui ma neid intervjuusid kokku lõikasin, siis oli väga mitmel korral tunda, et vastused hakkavad vähemalt osaliselt või üldjoontes korduma. See on õppimise seisukohalt väga hea märk. Kui teema on uus ja kuuled seda vaid korra, siis läheb see esialgu ühest kõrvast sisse, teisest välja. Aga kui sa kuuled, et juba kolmas intervjueeritav nendes videotes räägib kui oluline on "MAGNET" ja selle kasutamine ettevõtte turunduses, siis võid olla kindel, et midagi jääb sellest sulle külge ja sa saad aru, et ju seal siis ikka mingi oluline point on. Järelikult peab see vahend kuidagi neid ettevõtjaid aitama. Jah, ja see tõepoolest aitab ja aitab ka SIND.
Sügisel 2013 võtame tõsiselt fookusesse ka kõik haridusasutused, et kaasata võimalikult palju noori hakkajaid poisse ja tüdrukuid ettevõtluse teemadel kaasa mõtlema. Meie usume, et see äri e-õppe videokeskkond saab Eesti ettevõtlike inimeste jaoks üheks hinnatumaks ja väärtuslikumaks teadmiste vahetamise keskkonnaks, kus on kõigil alati võimalus sõna sekka öelda ja uusi teadmisi ammutada.
Jah, selle vastu ei saa. Teadmised ja nende pidev uuendamine ning õige kasutamine on väga võimas relv. Ole nutikas. Ära hakka kõike ise leiutama, küsi endast targematelt. Küsi julgelt ka konkurendi käest nõu. Kui ta on sinust targem ja kogenum, siis ta hea meelega aitab sind. Lõpuks võivad teist saada hoopis head koostööpartnerid kellega koos näiteks ekspordi valdkonnas koostööd teha. Mis me siin Maarjamaal ikka üksteisele kaikaid loobime. Oluliselt mõistlikum oleks pead kokku panna ja leida võimalused kuidas laiast ilmast raha koju tuua.
Meie eestlased ei kipu kahjuks väga nõu küsima ja kardame, et mis meist arvatakse. Tahame ikka omaette toimetada. Heakene küll, aga proovigem siis alustuseks kasvõi video vahendusel kuulata ja vaadata, et mida teised ettevõtjad teevad ja räägivad. Kuidas lahendavad probleeme ja saavutavad edu.
Kõik intervjuu.eu saidil olevad intervjuud viis läbi Andro Kullerkupp, kes toimetab igapäeva tööelus ärikonsultatsioonide valdkonnas. Filmis, monteeris ja toimetas Marko Karja, kelle igapäeva töö ongi ettevõtetele turundusfilmide tootmine.
Olgu selguse huvides ka ära öeldud, et see projekt on puhas kodanikualgatus ja ei ole mitte kuskilt otsast ei EAS-iga seotud ega ka sponsorite poolt rahastatud. Projekti käigus kuulsime tihti seda küsimust, et "Kust te raha saite?" Naljakas, aga tundus, et keegi eriti ei uskunud kui vastasin, et ise, omal algatusel ja isiklikest finantsidest teeme:)
Väga palju küsitakse meie käest ka seda, et mis on teie ärimudel? Kui ma päris ausalt ütlen, siis on see väärtuse loomine Eesti ettevõtjatele ja tulevastele klientidele. Aga paljude jaoks on see niivõrd pikk perspektiiv, et enamust see vastus eriti ei rahulda, või ei saa nad sellest väärtuse loomise ideest lihtsalt aru. Ja on ka küsitud seda, et: "Kui palju maksab intervjuu andmine teie keskkonnas?" Selline teemapüstitus on ärimudeli huvilistele juba oluliselt atraktiivsem:)
Projekti ideest kuni elluviimiseni kulus ca. pool aastat. Tahan siiralt tänada kõiki ettevõtjaid kes olid lahkelt nõus oma väärtuslikke kogemusi meiega jagama.
Uuri lähemalt: http://intervjuu.eu/
Marko Karja
wildmedia.ee
5119771