Tartu Erakool sai IT-firmadest idee teha teistmoodi õpetajate tuba

Kool võib ettevõtetega koostööd teha ka nii, et tulemuseks on suurepärane, kooli töökorraldusele positiivselt mõjuv idee. Just nii läks Tartu Erakoolis, kui õpilaste garderoob ümber koliti ja koolielu tuiksoonel asuvale ruumile uus otstarve leiti.

Tartu Erakooli (TERA) nõukogu esimees Urmo Uiboleht sõnas, et muutustel on alati  praktilised põhjused. „Esimesel korrusel, minu kabineti kõrval oli õpilaste garderoob, boksidega, nagu garderoob ikka. Lapsed tulid hommikul majja ja koondusid kohe sinna. Kui hakkasime juurutama liikuma kutsuva kooli ideed, siis garderoobi paiknemine ainult ühes kohas ei toiminud nagu vaja. Viisime riietusruumid korrustele laiali, järgi jäi suur, tühi, akendeta ruum,“ rääkis Urmo Uiboleht. Samas asus ruum n-ö elu tuiksoonel, ühendades kahte osakonda, kooli ja lasteaeda. Tunduski, et kõige parem on sinna sisse seada õpetajate tuba.

Õpetajate tuba2

Kui õpetajate seas tehti küsitlus, missugust töökeskkonda nad õpetajate tuppa soovivad, siis oli üldine arvamus, et tahan oma lauda, oma kappi ja kapp peab kindlasti lukus ka käima. „Selline traditsiooniline pilt nagu on õpetajate toas ikka olnud,“ sõnas selle kohta Urmo Uiboleht. Ta võttis aega ja käis mitmes Tartu IT-ettevõttes uurimas, millised on seal töökeskkonnad ja töötamise põhimõtted. Tundus, et paljuski on kool ja IT-firma tööpõhimõtetelt sarnased. „Mõlemas on eesmärk teha koostööd, toimub meeskonnatöö, oma eesmärkide analüüs, pidev protsesside jälgimine. ITs on töötajate pärast samuti suur konkurents nagu kooliski, lisaks heale palgale tuleb pakkuda veel mõni rosin,“ sõnas Urmo Uiboleht. Kokkuvõtlikult – töökeskkond peab olema inspireeriv ja nii kujundasidki TERA õpetajad oma õpetajate toa teistsuguseks. „Panime põrandale muruvaiba, ehitasime poodiumi lesilaga, kuhu saab tulla vahetunnis või peale tunde, visata kingad jalast ja lihtsalt puhata. Ühe töölaua tegime kõrge ja panime ümber pukk-toolid, et olekski tööpind teisel tasandil. Tegime ka madalamad töökohad tumbade ja kott-toolidega, aga see nurk kujunes iseseisvalt puslelauaks. Hiiglaslike puslede kokkupanek on mingil perioodil õpetajate seas hästi populaarne. Eks see on tunnist tulles teine tegevus, saab ennast välja lülitada. Meil on õpetajate toas kiiged, korralik heli- ja videotehnika, saame teha meeskonnakoosolekuid või väikeseid koolitusi. Boksides on klassikalisemat sisustust ka, ühes diivanid, teises laud ja toolid. Ja siis loomulikult kööginurk, kohvimasin ja kohv. Nagu IT-firmades öeldi, on kohvinurk selline asi, mis tõmbab inimesi kokku,“ kirjeldas Uiboleht füüsilist keskkonda, mis paneb inimesi paremini koos töötama.

Ligi 75 ruutmeetri suuruse ruumi sisutus ja disain koolilt suuri väljaminekuid ei nõudnud. Mängu läksid taaskasutusmaterjalid ja palju tehti valmis oma kätega. Väljaminek oli videotehnika, põrandakate ja padjad. Läbi tuli mõelda valgustus, kuna ruum on akendeta. „Pool tunnikest, tund, ega rohkem päeva jooksul õpetaja siin toas ei jõuagi olla, välja arvatud kui on koosolek või nõupidamine. Aga see on õpetajate meeliskoht, siia kogunetakse. Selline õpetajate tuba on meil kolmandat aastat,“ sõnas Uiboleht.

Õpetajate tuba3

Klassikalist õpetajate tuba seega Tartu Erakoolis ei ole, küll on keeleõpetajatel oma metoodikakabinet, kuhu on kogutud õppematerjalid. Aga kas õpetajate tuba on lastevaba ala?

„Igapäevaselt on lastevaba ala, aga see koht on laste seas hinnatud. Kui on klassiõhtud, siis saavad lapsed õpetajate toas filmi vaadata. Sügiseks on antud lubadus, et teeme lastele ka sarnase keskkonna, nad väga tahavad seda,“ ütles Uiboleht.

Tekst: Madli Leikop, Fotod: Tartu Erakool

Allikas: www.miks.ee

 

Seotud uudised

Koolipartnerlus parandab õpilaste ja õpetajate oskusi

11. jaanuar 2013

Uus Euroopa Komisjoni uuring eri riikide koolide vaheliste partnerlussuhete mõju kohta näitab, et õpilased – eelkõige keskkooli tasemel – on märkimisväärselt parandanud oma kultuurilisi, sotsiaalseid, IT- ja võõrkeeleoskusi.…