Selgunud on Eesti õpilasfirmade laada parimad!

Iga-aastane Junior Achievementi Eesti korraldatud Eesti õpilasfirmade laat tõi seekord Kristiine ja Rocca al Mare keskustesse kokku 160 õpilasfirmat Eestist, Türgist, Gruusiast, Lätist ja Rootsist.

Seekordne laat oli tähelepanuväärne mitmel põhjusel. Esiteks oli see läbi aegade kõige suurema osalejate arvuga laat ületades eelmist rekordit kümne võrra. Lisaks oli see ka kõigi aegade rahvusvaheliseim õpilasfirmade laat, mis Eestis on toimunud. Ühtlasi selgus laada lõpuks, et tegemist oli ka kõige edukama Eesti õpilasfirmade laadaga – noored ettevõtjad suutsid leida oma toodetele ja teenustele kliente kokku 6200 euro eest. Kõige edukamateks müüjateks olid puust käekellasid tootev ÕF Wooch Kristiine keskuses ja sõrmuseid müünud ÕF Ringo Rocca al Mare keskuses.

Õpilasfirmade laada peamiseks eesmärgiks on anda noortele praktiline müügikogemus ning võimalus oma klientidega otse suhelda. Lisaks väärtuslikule kogemusele selgitati siiski ka välja need õpilasfirmad, kes erinevates kategooriates osutusid teistest paremaks. Õpilasi hindas erinevate valdkondade juhtidest koosnev žürii, kuhu kuulusid teiste seas ettevõtja ning poliitik Andrei Korobeinik, Riigikogu liige Remo Holsmer, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts ja paljud teised. Eraldi toimus Liftikõne võistlus Kristiine keskuses ja Ajujahi innovatsioonivõistlus Rocca al Mares.


Foto: Junior Achievementi Eesti
Rohkem pilte siit »

Kristiine keskuses autasustati järgmisi paremaid

Kvaliteetne ja innovaatililne toode – Põlva Ühisgümnaasiumi ÕF Sabletté väiksed seebitabletid, juhendaja Kaia Tamm. Auhinna innovaatilisele tootele panid välja Eesti Intellektuaalomandi ja Tehnoloogiasiirde keskus ja kirjastus Loogiline.

Parim teenus – ÕF Foodhunt Vanalinna Hariduskolleegiumist, juhendaja Kristel Rannaääre. Noored koguvad kokku Tallinna pealinna söögikohtade toidupakkumised ühte keskkonda, kus neid on mugav vaadata. Auhind kirjastuselt Loogiline ja Kalevilt.

Parima müügistrateegia auhind – ÕF Spaatlitäis kreemi Tartu Kutsehariduskeskusest, juhendaja Ena Drenkhan. Õpilasfirma tordid ja koogid müüsid sõbrapäeval tõesti hästi. Auhinna pani välja Büroomaailm.

Stiilipreemia – ÕF Wooch Miina Härma Gümnaasiumist, juhendaja Karmo Kurvits. Õpilasfirma Wooch liikmed nägid välja sama stiilsed kui nende pakutavad puidust käekellad. Auhinna pani välja Tele2.

Rahvusvahelise potentsiaali preemiaid anti Kristiines välja kaks ja need läksid õpilasfirmale Sidesleep Tallinna Reaalkoolist, kes toodavad toredaid reisipatju, mida saab imipannpadega klaasi külge kinnitada, nende juhendaja Ene Saar ja õpilasfirmale Simple+ Läti Madonas State Gymnasiumist, juhendaja Iveta Vabule. Läti õpilasfirma tooteks olid mugavad ja praktilised riidekatted. Auhinnad SEB-lt ja Eesti Pandipakendilt.

Kristiine keskuse särava alguse preemia pälvis minifirma J.B.A.A. Tabasalu ühisgümnaasiumist, juhendaja Krista Savitsch. Noored pakuvad eirnevaid vannisoolasid, huuleläikeid ja muid hügieenitooteid ja paistsid väga silma oma entusiasmi ning hea müügitegevusega.

Estonian Business School’i eripreemia – ÕF Sidesleep Tallinna Reaalkoolist, juhendaja Ene Saar.

Seppälä eriauhind mõtte ja teostuse eest – ÕF Haapsalu Aabits Innovatsioonikeskusest INNOKAS, juhendaja Angela Leppik. Noored on teinud aabitsa stiilis Haapsalu linna tutvustava infomaterjali.

Liftikõne (sales pitch) võistlusel anti välja kolm preemiat: ÕF Sidesleep Tallinna Reaalkoolist, juhendaja Ene Saar, ÕF Foodhunt  Vanalinna Hariduskolleegiumist, juhendaja Kristel Rannaääre ja ÕF Haapsalu Aabits Innovatsioonikeskusest INNOKAS, juhendaja Angela Leppik. Auhinna parimatele liftikõnelejatele pani välja Arengufond.

Rahva lemmik Kristiine Keskuses – ÕF eSportSeries Tallinna Linnamäe Vene Lütseumist, juhendaja Pavel Vassiljev. Auhinnaks tooted Balti Veskilt.

Rocca al Mare Keskuses premeeriti järgmisi õpilasfirmasid

Kvaliteetne ja innovaatiline toode – ÕF Sportlastic Hugo Treffneri Gümnaasiumist, juhendaja Ülle Seevri. Sportlasticu tooteks on taskutega spordivöö, kuhu on hea sportimise ajaks oma vajalikud elektroonsed vidinad ja muud tarbed panna. Auhinna innovaatilise toote eest pani välja Eesti Intellektuaalomandi ja Tehnoloogiasiirde keskus ja kirjastus Loogiline.

Parim teenus – ÕF E-Muusikakool Läänemaa Ühisgümnaasiumist, juhendaja Indrek Kask

Parim müügistrateegia – ÕF Kodanikud Tallinna 32. Keskkoolist, juhendaja Olev Pihlakas. Noored pakuvad mängukaarte, mille abil saab tuttavamks Eesti tuntud inimestega. Auhinna pani välja Büroomaailm.

Stiilipreemia – EwB VAP Footbag Pirita Majandusgümnaasiumist, juhendaja Ursula Paavel, kes teevad ja müüvad populaarseid kõksimispalle. Auhind Eesti Pandipakendilt.

Tugeva rahvusvahelise potentsiaali preemia pani välja BLRT ja see läks ÕF KaRoKe'le Pärnu Koidula Gümnaasiumist pilvekujuliste disainvalgustite eest, juhendaja Mari Suurväli.

Rocca al Mare Keskuse särava alguse preemia – MF MSK-AUDIO Pärnu Mai Koolist, juhendaja Teet Kurs. Noorte tooteks on audioseaded, mida nad ise kokku panevad.

Estonian Business School’i eripreemia –ÕF SafeCharge Tallinna 21. Koolist, juhendaja Epp Vodja. Õpilasfirma SafeCharge tooteks on mobiililaadimiskotikesed, mis väldivad telefonide põrandal vedelemist laadimise ajal.

Ajujaht andis välja kolm innovatsioonipreemiat. Parimateks olid ÕF Ringo Tallinna 21. Koolist, kes müüvad pudeliavamissõrmuseid, juhendaja Hendrik Hindov, ÕF SAO Viljandi Gümnaasiumist, kelle tooteks on küünlasüütajad koos -kustutajatega, juhendaja Külli Hiiemäe-Metsar ja ÕF TäitsaPael Tallinna 21. Koolist, kes teevad ilusaid nahast käepaelu, juhendaja Hendrik Hindov.

Lillekauplus Mileedi eripreemia – ÕF Elementaarne Tallinna Reaalkoolist, juhendaja Maarja Kikas. Noorte tooteks on käitumisraamatukesed, kust leiab juhiseid viisakaks käitumiseks erinevates olukordades.

Rahva lemmik Rocca al Mare keskuses – ÕF Ringo Tallinna 21. Koolist, juhendaja Hendrik Hindov. Auhinna pani välja Balti Veski.

Laadaga olid seotud reklaamivõistlus ja meediatähelepanu võistlus, mille parimad kuulutati samuti laadal välja.

Parima videoreklaami tegi ÕF Libe suusk Rakvere Reaalgümnaasiumist, juhendaja Diana Tandru.

Parim raadioreklaam oli ÕF-il TäitsaPael Tallinna 21. Koolist, juhendaja Hendrik Hindov.

Enim meediatähelepanu pälvis õpilasfirma Elementaarne Tallinna Reaalkoolist, juhendaja Maarja Kikas.

Parimate reklaamide ja meediatähelepanu eest pani auhinnad välja Äripäev.

Õnnitleme tublimaid ning soovime edu uuteks edasiminekuteks!

Seotud uudised

Selgusid Eesti õpilasfirmade rekordlaada parimad

13. veebruar 2017

Välja jagati ligi 30 auhinda 15 kategoorias! 11. veebruaril toimus Tallinnas, Kristiine ja Rocca al Mare keskustes kõiki seniseid osalusrekordeid purustav Eesti õpilasfirmade laat 2017, mis ühtlasi kandis…